Hyppää sisältöön

Kalevala Koru laajentaa naiskuvastoa

”Olemme Kalevala Korussa viime aikoina tutkineet mainosten luomaa naiskuvaa. Mainoksissa naiset ovat nuoria, eteerisiä, etäisiä ja tietysti – kauniita – perinteisessä mielessä. Tulkinta kauneudesta on mielestämme usein kapea ja naiskuvasto totutun yksipuolinen”, sanoo Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen Pirta-lehdessä.

”Päätimme laajentaa ’kauneuden’ käsitettä – mitä tuo termi sitten tänä päivänä tarkoittaakaan, kun meillä kaikilla on niin monia tapoja ilmentää itseämme ja omia elämänarvojamme.

Syntyi filmi Kesyttämätöntä kauneutta, ja sen jatkeeksi kehotus sosiaalisessa mediassa liittyä #kesyttämättömiin. Kysyimme, kuka haluaa olla kaunis, kun voi olla kesyttämätön! Halusimme rohkaista suomalaisia naisia olemaan oma itsensä välittämättä ulkoa tulevista paineista ja myös näkemään kauneutta erilaisuudessa ja persoonallisuudessa. Kaiken kaikkiaan filmin sanoma oli voimaannuttava, hyväksyvä ja positiivinen, ja sellaisena se myös vastaanotettiin.

Brändifilmimme julkistettiin toukokuun puolivälissä ja sitä levitettiin yksinomaan sosiaalisen median kautta. Kalevala Korun brändifilmi on tähän mennessä tavoittanut yli miljoona suomalaista ja sillä on lähes miljoona katselukertaa. Filmiä on jaettu tuhansia kertoja, ja sitä koskevat kommentit ovat olleet hyvin myönteisiä ja kiittäviä. Erityisesti olemme saaneet kiitosta siitä, että tunnettu ja vahva suomalainen brändi uskaltaa ottaa vahvasti kantaa.”

Katso Kesyttämätöntä kauneutta -video täällä ja lue lisää Teot-sivultamme!

Jaa somessa: