Hyppää sisältöön

Työsyrjinnän vastainen kampanja tähtää asennemuutokseen

Elinkeinoelämän keskusliiton Työ ei syrji -kampanja haastaa yritykset ja organisaatiot ympäri Suomen edistämään työelämän tasa-arvoa. Kampanjan tavoite on tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys. Näyttävästi katukuvassa alkusyksystä näkyneen kampanjan pääviesti on, että työ ei syrji, vaan ihmisten asenteet.

Elinkeinoelämän keskusliitto tilasi aiemmin tänä vuonna kyselyn, jonka mukaan seitsemän prosenttia työikäisistä on kokenut seksuaalista häirintää työssään viime kahden vuoden aikana. Työnhakuun liittyvää ikäsyrjintää kertoo kokeneensa 10 prosenttia.

Syrjintä tulee edelleen liian usein työn ja tekijän väliin, toteaa Elinkeinoelämän keskusliiton toimitusjohtaja Jyri Häkämies. Hän muistuttaa, että epätasa-arvoinen kohtelu ei saisi estää kenenkään työllistymistä tai onnistumista työssä.

Kampanjaan on ilmoittautunut tähän mennessä yli 300 erilaista yritystä, ministeriötä ja muuta organisaatiota. Kampanjaan osallistuvat organisaatiot sitoutuvat edistämään syrjimätöntä ja kaikille avointa työkulttuuria.

Lisätietoa #eisyrji-kampanjasta löytyy kampanjan nettisivuilta. Yritykset ja yhteisöt voivat ilmoittautua kampanjaan täällä.

Tekijä: Elinkeinoelämän keskusliitto
Lue lisää

Jaa somessa: